by

Voorkom een snack-attack

Je herkent het vast, deze hele dag gezond gegeten, maar ’s avonds op de bank begin je toch (ongezond) te snacken. Je hunkert naar een zak chips, reep chocola of een pak koekjes. Hartstikke lekker natuurlijk, maar niet zo goed voor de lijn. Daarom hier enkele tips om zo’n snack-attack te voorkomen.

  1. Eet vezelrijk

    Vezelrijke voeding zorgt ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt. Bovendien houden vezels je bloedsuiker onder controle. Hierdoor zul je minder snel hunkeren naar snacks.

  2. Drink voldoende water

    Door het drinken van water krijg je ook een vol gevoel. De drang om (ongezond) te eten zal hierdoor verminderen.

  3. Blijf bezig

    Verleg je focus. Ga ergens mee bezig, zodat je als het ware vergeet dat je zin in snacks hebt.

  4. Eet voldoende gedurende de dag (ca. om de 2 tot 5 uur)

    Wanneer je gedurende de dag voldoende eet, zal je ’s avonds minder last hebben van een hongergevoel. Je blijft namelijk verzadigd en je bloedsuiker blijf op deze manier op peil.

  5. Haal geen snacks in huis

    Wat je niet in huis hebt, kun je ook niet opeten. Mocht je de verleiding niet kunnen weerstaan, en toch iets te snacken in huis willen hebben, kies dan voor producten die je niet in grote hoeveelheden achter elkaar kunt (wilt) eten. Over één lolly doe je misschien een halfuur, terwijl je in die tijd ook een hele zak drop op kunt eten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *